Nu we huizen en flats beter en beter isoleren (met beton, driedubbele beglazing, noem maar op), merken we dat Proximus-klanten in sommige gebouwen en woningen last hebben van een zwakker mobiel signaal. Ook al is ons netwerk van topkwaliteit. Om ervoor te zorgen dat jouw klanten toch op elk moment probleemloos kunnen bellen en surfen, biedt Proximus een oplossing: Voice-over-Wifi.
Klaagt je klant over slechte ontvangst binnenshuis of verlies van het mobiele signaal? Dan kunnen ze met Voice-over-Wifi (VoWiFi) overal in België bellen en sms'en via hun eigen wifinetwerk. Het verbruik zal van het pakket worden afgetrokken zoals voor normale gesprekken of sms'jes.
Voor gesprekken naar internationale en nummers met toeslag of buiten het pakket gelden de normale tarieven. Noodoproepen naar 100 en 112 zijn altijd mogelijk. Bellen via wifi is in het buitenland niet mogelijk.
Om gebruik te maken van VoWiFi, kan je klant die functie gewoon (gratis) activeren op zijn gsm. Momenteel is de app alleen beschikbaar voor bepaalde modellen. Binnenkort voegen we meer toestellen toe.
Na activering moet de klant zijn gsm verbinden met een wifinetwerk om te kunnen bellen via het netwerk. Wanneer gesprekken via wifi beschikbaar zijn, wordt het logo in de statusbalk weergegeven.
Als je klant een slecht bereik heeft, schakelt de gsm automatisch over naar een wifigesprek. Met andere woorden: mobiele telefoongesprekken krijgen standaard de voorkeur boven wifigesprekken.
Is je klant een bedrijf? Dan gelden er speciale voorwaarden. Ontdek hier de technische specificaties voor bedrijven die willen profiteren van VoWiFi.
Laat je klanten in alle omstandigheden verbonden blijven! Met VoWiFi garandeert Proximus dat zelfs de meest geïsoleerde gebouwen je klanten niet isoleren van het mobiele netwerk.